ZAREZERWUJ PAKIET ZDROWIE W WYBRANYM OBIEKCIE

Fizjoterapia manualna

Fizjoterapia – głównie eliminacja bólu w ramach zabiegów rehabilitacyjnych i innych zabiegów, które skutecznie pomagają zachować prawidłowy stan zdrowia. Ponadto wzmacnianie mięśni, zwiększa zakres ruchomości w stawach, koryguje postawę, korzystnie wpływa na poprawę równowagi oraz wyrównuje nieprawidłowe napięcia mięśniowe i nerwowe.

PLANOWANE ZABIEGI FIZJOTERAPEUTYCZNE

TERAPIA MANUALNA

Cechuje ją wysoka skuteczność w zmniejszaniu dolegliwości bólowych. Praca opiera się na wykorzystaniu rąk terapeuty manualnego w kontakcie z ciałem pacjenta. Celem takiego dotyku jest poprawa funkcjonowania tkanek organizmu. Pozwala rozpoznawać zaburzenia układu ruchu oraz poddawać terapii zdiagnozowane, odwracalne zmiany funkcjonalne. Jej elementy składowe to wywiad z pacjentem oraz badanie fizykalne.

Do najistotniejszych zadań terapii manualnej należą pomoc w odzyskaniu swobody zakresu ruchu w stawie i redukcja dolegliwości. Warto zaznaczyć, że zabiegi manualne cechuje wysoka skuteczność, przy czym są to jedne z najtrudniejszych do precyzyjnego wykonania przez terapeutę w procesie usprawniania.

Metoda Maitlanda
stosowana jest w powyższej terapii. Składa się z 3 części: badania, terapii i oceny:

- Badanie składa się z części subiektywnej oraz obiektywnej i jest stosowane przed terapią oraz   podczas jej trwania.

- Ocena z kolei sprawdza każdy aspekt terapii.

Metoda Maitlanda charakteryzuje się bardzo dużą drobiazgowością badania. Pacjenta poddaje się badaniu po każdej zastosowanej technice, aby sprawdzić jak reaguje na ból, zwiększenie ruchomości i napięcie mięśniowe. Zmiana bądź brak parametrów wskazuje, jak należy poprowadzić dalsze leczenie.

Pierwsza część badania jest subiektywna. Terapeuta zaznacza na diagramie obszar bolesności, częstotliwość, rodzaj i intensywność odczuć subiektywnych pacjenta. Ważne jest, aby dowiedzieć się, jakie ruchy i pozycje wywołują u pacjenta dolegliwości bólowe, po jakim czasie one występują i jak długo trwają.

Wskazania:

• bóle mięśni
  • migreny i zawroty głowy
  • wady postawy ciała
  • rwa kulszowa
  • kręgozmyk
  • dyskopatia
  • ból karku
  • zablokowania czynnościowe stawów
  • bóle w wyniku urazu
  • zmiany przeciążeniowe kręgosłupa
  • napięciowe bóle tułowia i głowy

Względne przeciwwskazania:

• przepuklina jądra miażdżystego
  • twardy opór w końcowym zakresie ruchu
  • osteoporoza
  • stany zapalne
  • hipomobilność
  • uszkodzenie struktur w przebiegu urazu
  • zmiany w strukturze tętnic kręgowych

Bezwzględne przeciwwskazania:

• nowotwory
  • gruźlica kości
  • zaburzenia psychiczne
  • złamania
  • zwichnięcia i dyslokacje stawów
  • zaburzenia rozwojowe i wady wrodzone
  • zaawansowana osteoporoza
  • kręgozmyk
  • młodzieńcza martwica kości

Metoda FDM
bazuje na założeniu, że odkształcenia (dystorsje) powięzi są główną przyczyną zaburzeń funkcji narządu ruchu. Kluczowym elementem diagnostycznym jest język ciała wyrażany przez sześć odkształceń powięziowych. Metodę FDM cechuje wysoka efektywność w leczeniu takich urazów jak m.in.: skręcenia; zwichnięcia; naderwania mięśni. Znajduje ona zastosowanie w urazach sportowych oraz innych dolegliwościach ortopedycznych.

Wskazania:

• bóle stawu ramiennego (np. zespół bolesnego barku, zamrożony bark, uszkodzenie stożka rotatorów, artroza)
  • bóle stawu łokciowego i nadgarstka (np. łokieć tenisisty i golfisty, cieśń nadgarstka, artretyzm)
  • bóle pleców (np. dyskopatie, lumbago, artroza stawów międzykręgowych)
  • bóle biodra (np. artroza, blokady stawu biodrowo - krzyżowego, zapalenia przyczepów mięśni)
  • bóle kolan (np. kolano skoczka, skręcenia, uszkodzenia więzadeł)
  • naderwania mięśni, przyczepów mięśniowych, zwichnięcia, urazy przywodzicieli

Przeciwwskazania:

• artretyzm
  • zaburzenia cyrkulacji
  • ciąża
  • uszkodzenie skóry, rumień, cellulit
  • żylaki
  • zapalenie kości i szpiku
  • krwiaki, tętniaki
  • miażdżyca naczyń
  • nowotwory

Tecaris

Tecaris- nowoczesne urządzenie do terapii falami radiowymi. Przeznaczone do leczenia bólu, skurczów mięśni, łagodzenia przykurczów stawów, stłuczeń tkanek miękkich. Eliminowanie stanów zapalnych. Powoduje rozluźnienie mięśniowo powięziowe. Nadaje się do rekonwalescencji przed lub po zabiegu chirurgicznym, jak np. złagodzenie obrzęku, przyspieszenie gojenia.

Posiada również zastosowanie w medycynie estetycznej. Wspiera likwidację podskórnej tkanki tłuszczowej, redukuje cellulit oraz wygładza blizny

WSKAZANIA STOSOWANIA URZĄDZENIA TECARIS:

• Fizjoterapia sportowa
  • Tendinopatia ścięgna Achillesa lub barku
  • Choroba zwyrodnieniowa stawów
  • Wspomaganie gojenia się złamań
  • Urazy stawów
  • Wsparcie medycyny estetycznej

Plan terapii dostosowywany jest indywidualnie, w zależności od potrzeb i schorzeń pacjenta.
Miejsce wykonywania zabiegów: Centrum Rehabilitacji i Zdrowia, (Kompleks Antałówka POZIOM -1) – gabinet zabiegowy.

Zapraszamy na
turnusy rehabilitacyjne

dowiedz się więcej ...

Zapisz
Akceptuj wszystkie
Zrezygnuj z wszystkich
Analityka
Google Analytics
Akceptuj
Odrzuć
Analytics
Narzędzia używane do analizy danych w celu pomiaru skuteczności strony internetowej i zrozumienia, jak ona działa.
Marketing
Zestaw technik, których celem jest strategia handlowa, a w szczególności badanie rynku.
Akceptuj
Odrzuć